Od tamtej pory przeczytałam na ten temat już wiele książek,
na końcu posta znajdziecie kilka tytułów.
Podzielę się z Wami wiedzą z nich wyniesioną.
Postanowiłam rozłożyć materiał na kilka części, ponieważ jest tego naprawdę sporo.
Jaki jest najczęstszy błąd osób które chcą rozreklamować swoją raczkującą markę?
Szukają informacji w internecie zamiast udać się do biblioteki.
Prawdziwą mądrość odnajdziecie w książkach.
Mam wrażenie, że porady, które można odnaleźć w internecie są powierzchowne i nie zawsze poparte wiedzą i doświadczeniem. Tak naprawdę może to napisać każdy, nie mając zupełnie pojęcia o temacie.
Wiele z artykułów jest kopiowanych i po internecie krąży wciąż ten sam stek bzdur :)
Najpopularniejszą internetową bzdurą odnośnie tworzenia marki jest moim zdaniem sformułowanie:
" Kopiuj najlepszych, ucz się od nich, działaj jak oni " oraz "Zainwestuj w reklamę"
Jest to w pewien sposób słuszne, ale nie do końca.
Oczywiste jest, że mamy dużo większą szansę osiągnąć sukces,
naśladując firmy które osiągnęły sukces niż upadające biznesy.
Ale włączmy myślenie. Naśladując np. Coca Colę,
musielibyśmy wydać miliony na reklamę.
Zakładając, że mamy taką możliwość wpakujemy pieniądze w błoto.
Dlaczego?
To proste.
Reklama służy tylko i wyłącznie podtrzymaniu wysokiej już sprzedaży i świadomości marki.
Reklama chroni firmę przed utratą rynku na rzecz konkurencji.
Reklama zazwyczaj nie jest w stanie wypromować świeżej marki.
Wzorujmy się na markach, które osiągnęły sukces ale ODNIEŚMY SIĘ DO TEGO ETAPU ICH ROZWOJU na którym jesteśmy my teraz. Wtedy i tylko wtedy naśladownictwo ma sens.
A w celu budowania świadomości marki zainwestujmy w public relations.
Marketing szeptany i medialny rozgłos.
Największy wpływ na konsumenta ma to CO MOGĄ O NAS POWIEDZIEĆ INNI a nie to co sami o sobie mówimy..
Najkorzystniej byłoby zainteresować media.
Jak to zrobić - napiszę w kolejny poście :)
Poniżej link do opinii na nasz temat na DOMO+
wtedy jeszcze jako Inne Lampy
Bibliogrfia:
"Marketing w sieci" Simon Collin, wyd.: Felberg Sja Warszawa 2002r.
"Marketing wirusowy w internecie" Piotr R.Michalak, Damian Daszkiewicz, Anna Musz, wyd.: Helion Gliwice 2009r.
"Elektroniczny marketing poprzez Internet" Janusz Wielki, wyd.: PWN Warszawa 2000r.
Pozdrawiam Rołs la tworzenie marki, jak stworzyć logo,
Reklama: lampy, zegary, lustra, sklep rękodzieło, rękodzieło artystyczne, dekoracje, rekwizyty filmowe, handmade, znani artyści, nowoczesny design, dawanda
lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmade lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmade lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmade lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmade lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmade lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmade lampy warszawa piękne lampy oświetlen lampy warszawa piękne lampy lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmadeoświetlenie sklep lampy rękodzieło handmade lampy warszawa piękne lampy oświetlenie sklep lampy rękodzieło handmadeie sklep lampy rękodzieło handmade
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz