środa, 24 września 2014

Tworzenie marki, cz.2 nowa kategoria produktu, slogan reklamowy, słowa kluczowe.

Skoro tu jesteś i czytasz ten post, zastanawiasz się pewnie jak sprawić,  żeby Twoja marka przebiła się na tle innych. 
Prawdopodobnie nie jesteś miliarderem, który wymyślił pierwszą na świecie maszynę produkującą czysty zysk. Jesteś raczej początkującym przedsiębiorcą,
 usiłującym wprowadzić swój produkt na rynek.




Jak wypromować markę, która nie jest pierwsza na świecie ani przełomowa?

Musisz wymyślić dla niej zupełnie nową kategorię.
Przykład? 
Belvedere Vodka. 

Kiedy pojawiła się Belvedere Vodka, rynek wódek był już nasycony.
Jednak spece od marketingu wymyślili nową kategorię wódek - wódki luksusowe.
Wcześniej nie było na nie popytu, wraz z pojawieniem się tej marki, 
powstał również popyt.

Jeśli już wymyślisz nową kategorię dla swojego produktu, 
musisz podkreślać, że jesteś "jedynym dystrybutorem",
 "pierwszym na świecie", "liderem sprzedaży" itp.
Marki, które są pierwsze w kategorii, zazwyczaj odnoszą  sukces, patrz Coca Cola.

Kolejna ważna rzecz w tworzeniu marki to słowo kluczowe.
Musisz zadbać, by w umysłach Klientów Twoja marka kojarzyła się 
z jakimś jednym określonym pozytywnym słowem.

Prosty przykład - Volvo = bezpieczeństwo. 
Ważne jest aby słowem tym był Twój kluczowy atut,
jednak nie może zbytnio nawiązywać do słowa kluczowego Twojego największego konkurenta. Jeśli uda Ci się w umysłach Klientów zaszczepić to słowo, które jednoznacznie kojarzone będzie z Tobą, jesteś wygrany. 

Najlepiej widać to na przykładzie reklam banków. 
Jeden szczyci się najniższą miesięczną ratą kredytu, 
inny niskim oprocentowaniem a jeszcze inny brakiem prowizji za przyznanie. 

Baj de łej :) każdy z nich ma też inną kolorystykę niż konkurencja.
O kolorystyce będę pisać w innym poście.

Śmieszy mnie przykład mojego sklepu osiedlowego, gdzie sloganem jest: 
"Zawsze świeże produkty". 
Problem polega na tym, że omijam ten sklep szerokim łukiem,
 bo mięso zawsze mają stare, warzywa to najczęściej zgniłki,
 a ostatnio trafiłam spleśniałe ptysie. 
Dlaczego nie szczycą się tym, że jest niedrogo? 
Z każdym dniem widzę więcej wywieszek z promocjami, a mniej Klientów. 
Czyżby biznes nie szedł? ;)    

Pzdr
Rołs Pielecka
INU design
www.inudesign.pl
my na facebooku
 ;)  lampy, meble dekoracje, oświetlenie, piękne, design, polscy artyści, rękodzieło, ręcznie, portret, obraz olejny, sztuka, do domu, lampka nocna, lampa, lamy, inne, meble, mebelki, wyposażenie domu, lampiony, świeczniki, lustra, warszawa, sklep oświetlenie Warszawa, Warszawscy artysci,  ;)  lampy, meble dekoracje, oświetlenie, piękne, design, polscy artyści, rękodzieło, ręcznie, portret, obraz olejny, sztuka, do domu, lampka nocna, lampa, lamy, inne, meble, mebelki, wyposażenie domu, lampiony, świeczniki, lustra, warszawa, sklep oświetlenie Warszawa, Warszawscy artysci,  ;)  lampy, meble dekoracje, oświetlenie, piękne, design, polscy artyści, rękodzieło, ręcznie, portret, obraz olejny, sztuka, do domu, lampka nocna, lampa, lamy, inne, meble, mebelki, wyposażenie domu, lampiony, świeczniki, lustra, warszawa, sklep oświetlenie Warszawa, Warszawscy artysci, 

1 komentarz:

Unknown pisze...

A ja zawsze myślałem, że wystarczy dobra nazwa i logo :)
Ciekawy blog, czekam na więcej o tworzeniu marki