wtorek, 8 września 2015

My, dzieci patologii.. 10 powodów dla których powinieneś byc wdzięczny za trudne dzieciństwo

Jestem wdzięczna za patologię, chodź nie chciałabym 
przeżyć jej po raz drugi.
Mój patologiczny trudny świat był inkubatorem doskonałości.
Ukształtował mnie i wzbogacił ..

Podobno bogate dzieci ze szczęśliwych rodzin mają łatwiej. 
Ile razy słyszeliście to stwierdzenie? Ja słyszę to niemal co chwila. 
Wydawać by się mogło, że ci, którzy nigdy nie doświadczyli traumy mieli lepszy start. 
Że tylko środowisko pełne akceptacji i wsparcia ze strony dorosłych kształtuje ludzi sukcesu.
Postaram się obalić ten stereotyp. 

Moi mali patologiczni przyjaciele radzą sobie w życiu doskonale. Jestem z nich bardzo dumna, patrząc jak mimo tych wszystkich okropieństw, które przeżyli podnoszą wysoko głowę i brną naprzód. Udowadniają światu i sobie, że można osiągnąć sukces i być szczęśliwym. 
A ja w głębi serca wiem, że ten sukces i determinacja w dużej mierze są zasługą patologii. 
W takim razie kim byliby dzisiaj, gdyby nie doświadczyli tyle zlego? Być może nikim.  Nie mieliby tego hartu ducha i błysku w oku. Poukładani, nudni, nijacy, szarzy, ogólni..


Nie ma się co oszukiwać, życie nie daje po równo. Ja też żyłam w przeświadczeniu, że to nie sprawiedliwe. Żywiłam urazę do rodziny i rówieśników, którzy wyładowywali na mnie swoje frustracje. Dzisiaj jestem dumna i wdzięczna za ten armagedon.
Nie było lekko, ale jestem, przeżyłam, dałam radę. 
Po takim drastycznym życiowym wstępie, co może mnie złamać?

My, dzieci patologii widzielismy rzeczy, nie do opisania. Rzeczy szokujące, odrażające... Rzeczy, które są nie do zniesienia dla dojrzałych oczu. My UCZESTNICZYLIŚMY w tym wszystkim.  Przeżywaliśmy to o wiele bardziej, bo byliśmy wtedy tylko małymi, pełnymi emocji dziećmi, a dzieci czują najmocniej.


Jeśli tylko masz w sobie odrobine autorefleksji i potrafisz spojrzeć z dystansu na całe zło, które Cię spotkało, te dziesięć punktów zmieni Twoje dotychczasowe nastawienie.



1. Nie popełnisz tych błędów wychowawczych.

Matka piła i zapominała odebrać Cię z przedszkola? Wiesz że to boli, więc nigdy nie zafundujesz tego swojemu dziecku. 

2. Umiesz podejmować decyzje.  

Stawałeś przed ciężkimi wyborami, Obronić matkę i dostać w łeb od ojca, czy udawać że niczego nie widzisz? Pilnować pijanej matki, która chce się wieszać czy iść do szkoły? Jakich wyborów dokonywali nasi szczęśliwi rówieśnicy? W jakiej sukience iść na bal przedszkolaka? Wolę pieska czy kotka? Może ich to czegoś nauczyło, może nie

3. Znasz swoje granice. 

Znasz swoje słabości, dokładnie opisali Ci swery w których sobie nie radzisz. Kochali wytykać Twoje błędy. Dzięi temu w pewnych rzeczach nie masz sobie równych, bo za wszelka cenę chciałeś im coś udowodnić. Życie dało Ci wiele okazji by sprawdzić swój charakter. Być może pijany ojciec znęcał się nad psem, To dla tego nie lubisz pijanych, a widoku poniewierania zwierząt nie zniesiesz. 

4. Masz mocny charakter. 

Nie może być inaczej. Patologia hartuje. Kiedy dostaniesz kolejny cios od życia, nie pójdziesz wypłakać się tatusiowi. Nie przytulisz poduszki z Barbie. Uśmiechniesz się do siebie i nadstawisz drugi policzek. 'Tylko na tyle was stać?' - pomyślisz i pójdziesz dalej przed siebie.

5. Jesteś wdzięczny. 

Kiedy wspominasz to co było i widzisz kim jesteś dzisiaj, jesteś wdzięczny, że udało Ci się z tego wyjść. Jesteś wdzięczny za tą kawalerkę na kredyt. Słodkie bananowe dzieciaki nie bywają wdzięczne. One błędnie zakładają że im się należy..

6. Nic nie jest w stanie Cię zaskoczyć.

Wiesz, jak źle może być. Wiesz, że człowiek człowiekowi wilkiem. Wiesz doskonale do jakich okrucieństw są zdolni ludzie. 
Ci, którzy byli wychowywani pod kloszem, nie mają w sobie tej mądrości. To potencjalne ofiary. Ty już nie.

7. Wszystko co posiadasz i kim się stałeś zawdzięczasz tylko sobie.

Możesz śmiało stanąć przed lustrem i spojrzeć na siebie z dumą. Nie dostałeś Ferrari na 18-urodziny. Nie odziedziczyłeś dobrze prosperującej firmy po tacie. Nie dostałeś się na studia bo mama posmarowała. Wszystko co masz i czego nie masz to Twoja zasługa. Brawo.

8. Doskonale potrafisz oceniać ludzi. 

Na kilometr wyczujesz wilka w owczej skórze. Żyłeś w świecie przesiąkniętym niepewnością i emocjami. Jesteś w stanie wyczuć nastrój rozmówcy. Byłeś zależny od tego w jakim nastroju był Twój oprawca. Masz wysoce rozwiniętą inteligencję emocjonalną. 

9. Jesteś dumny. 

Popatrz na siebie. Na te wszystkie blizny przeszłości. Jesteś siłą samą w sobie. Masz niezliczone powody do dumy. Przypomnij sobie tego dziarskiego dzieciaka z kluczem na szyi..ile razy oberwałeś starszych kolegów? Nie raz musiałeś wracać ze szkoły okrężną drogą żeby na nich nie trafić. Wypracowałeś sposób radzenia sobie z przeciwnościami. Stawiłeś temu czoła. Byłeś wyśmiewany, zaniedbywany, bity, ale wyszedłeś obronną ręką ze wszystkich upokożeń, które zgotował Ci los. Nauczyłeś się żyć. Naprawdę masz być z czego dumny.


 10. Poradzisz sobie.  

Teraz, mając tą wiedzę, którą masz, na pewno sobie poradzisz.


Kiedy słucham pustych, głupich rozmów dorosłych wychowanych w szczęśliwych domach, dziękuję Bogu za moją patologię...

6 komentarzy:

Soll pisze...

Dziękuję za ten wpis.

Unknown pisze...

Dziękuję za ten komentarz.

Matek pisze...

Sukces tkwi w odpowiednim podejściu do prowadzenia bloga, a artykuł mnie zachwycił. Polecam tego bloga!

Maciek pisze...

Podpisuje się pod wszystkim! Tak było i tak jest.

AasaPolska.pl pisze...

Bardzo dobry to jest wpis według mnie. Im więcej wpisów na tym forum to lepiej dla ludzi odwiedzających tą stronę.

Granit Hersteller pisze...

Bardzo ciezkie tematy poruszane sa w tych wpisach. Ale trzeba myslec pozytywnie, zawsze mozna jakos wyjsc z sytuacji. Dzieki za zainteresowanie tymi tematami, to sa bardzo wazne rzeczy i trzeba ludzi czasem uswiadamiac.