środa, 10 czerwca 2015

Jak wychować kreatywne dziecko, małego geniusza / jak nie wyhodować ograniczonego tłumoczka

Nie mam pojęcia o wychowywaniu dzieci.
Do napisania tego posta skłoniła mnie dzisiejsza sytuacja w moim 'ulubionym' sklepiku osiedlowym (dlaczego jeszcze tam chodzę?!).
Sytuacja następująca:

Babcia z wnuczką czeka w kolejce do stoiska mięsnego.
Dziewczynka radośnie biega po sklepie, nikomu nie wadząc.
- Chodź tu do mnie, gdzie tam latasz? - irytacja w głosie
- Babciu czekolada! Pokaże ci, która jest dobra! - dzieciak miał ewidentną frajdę
- Nie! Tylko ja mogę wybrać czekoladę. A w domu jest czekolada. - zatkało mnie. Co to ma znaczyć "tylko ja mogę wybrać czekoladę??" Jakoś mnie to wkurzyło. Ta dziewczynka utrwaliła sobie, że jej zdanie nie jest ważne.

Jakim cudem kilkuletni szkrab ma się rozwijać, kiedy wokół same ograniczenia?
Nie wchodź tam, niebo nie jest czerwone tylko niebieskie, nie wolno tak mówić, zostaw to bo się pobrudzisz...
Zastanawiam się, co takiego strasznego się stanie kiedy ten dzieciak się pobrudzi? Może dzięki temu nauczy się czegoś ciekawego?

Oczywiście są jakieś granice zdrowego rozsądku i warto powiedzieć "nie wolno wsadzać widelca do kontaktu", ale myślę, że dużo korzystniej w wielu sytuacjach jest dać dziecku wybór.
Jeśli koniecznie chce, niech samo się przekona, 
że pokrzywa si a jajko bam.

Pozdrawiam
Rołs Pielecka
znajdź mnie na fejsie
Bo reklamować trzeba sie umieć ;)  lampy, meble dekoracje, oświetlenie, piękne, design, polscy artyści, rękodzieło, ręcznie, portret, obraz olejny, sztuka, do domu, lampka nocna, lampa, lamy, inne, meble, wyposażenie domu, lampiony, świeczniki, lustra, warszawa, sklep oświetlenie Warszawa, Warszawscy artysci,lampy, 
Warszawa rękodzieło, design, lampy dekoracje, artyści, Sklep z lampami, Lampy Warszawa, Lampy Oświetlenie, gdzie kupić ładne lampy, gdzie zamówić lampę, lampy do salonu, lampy na zamówienie, lampy dedykowane, lampy nietypowe, nowatorskie, designerskie, nowoczesne lampy, drewniane lampy, szklane, ciekawe wzornictwo, 

1 komentarz:

ARTYKUŁY FRYZJERSKIE I KOSMETYCZNE pisze...

Muszę napisać że ten blog jest bardzo dobrze prowadzony.